torsdag den 15. oktober 2009

Editors: In This Light and on This Evening



År: 2009
Land: England
Genre: Indie, Synthpop, Post Punk

Efter ellers tidligere at have konstateret, at Editors ikke faldt i min smag, forsøgte jeg mig med den seneste udgivelse. Uimponeret har jeg kun tidligere hørt dem som opvarmning for R.E.M. i Parken i 2008 og ellers sporadisk. Der er meget mere synth end tidligere, hvor jeg husker bands som Joy Division og Interpol som referencer. Især vokalen bærer præg af dette, og det er på nærværende skive stadig tilfældet, som flygtigt også leder tankerne hen på Depeche Mode. I det store hele er der dog ikke pokkers meget at komme efter, og selv hittet Papillon og Eat Raw Meat = Blood Drool er kun glimtvis noget ved, mens The Big Exit er decideret forfærdelig.

ßß(ß)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar